Beschrijving
De Slash+ 9.7 SLX/XT is een enduro e-MTB met een lichte motor die je nauwelijks hoort op de trail. Hij combineert high-pivot achtervering met een long-travel 170/170 mm FOX veerpakket en de geruisloze ondersteuning van een TQ HPR50-motor die je precies genoeg ondersteuning biedt om beklimmingen leuk te maken zodat je sneller boven bent om er nog een paar rondjes uit te persen. Hij is afgemonteerd met alles was je nodig hebt om lekker te kunnen rippen, zoals tubeless-ready wielen, een dropper post en een mix van Shimano SLX en XT-componenten.
Jij ziet een high-pivot endurobike mét elektrische ondersteuning als een win-winsituatie. Je wilt een fiets met een natuurlijk rijgedrag die echter wel gemaakt is om door ruig terrein te scheuren. En dat zetje in de rug van de geruisloze motor maakt het alleen maar makkelijker om een paar extra rondjes te draaien.
Een OCLV Mountain Carbon frame met high pivot veersysteem en een stille, maar krachtige TQ HPR50 motor (50 Nm, 250 W) inclusief een 580 Wh accu. Een 170 mm Fox Rhythm 38 voorvork met Float EVOL luchtvering en GRIP-demper, plus een Fox Performance Float X achterdemper met 170 mm veerweg. Stijve Bontrager Line Comp 30 tubeless-ready wielset (29” voorwiel, 27.5”achterwiel) die overweg kan met ruw terrein, een Bontrager Line dropper post en een Shimano SLX/XT-aandrijving.
Als je een carbon enduromachine wilt die net dat beetje extra biedt, kies dan voor de Slash+ 9.7 SLX/XT. Deze endurofiets met hoog draaipunt en veel veerweg geeft je het rijgedrag van een vooruitstrevend trailbeest met als extra pluspunt een stille motor die er niet uitziet, aanvoelt of klinkt als een e-bike. Kortom, je krijgt niets meer of minder dan een adrenaline-kick naar beneden en een ontspannen rit terug omhoog.
- Je hoeft niet in te leveren op de beklimming om ruig te kunnen afdalen. De Slash+ heeft het allemaal in zich met een trail-verpletterend high-pivot veersyteem en een stille motor die bijna onhoorbaar, maar wel voelbaar is op de trails
- De TQ HPR50-motor is compact, licht en vrijwel geruisloos zodat jij je bijna ‘onzichtbaar’ kunt mengen tussen de traditionele fietsen en toch precies de juiste ondersteuning krijgt voor lange, slopende beklimmingen
- Het hoge draaipunt van het veersysteem geeft je belachelijk veel controle op duivelse afdalingen, terwijl het zorgvuldig getunede anti-squat-systeem en de grote tussentandwielen pedaalterugslag voorkomen en het trappen verbazingwekkend efficiënt make
- Je kunt de Slash+ koppelen aan de Trek Central app om de motorondersteuning naar eigen smaak te tunen, je ritten te plannen en te registreren, enzovoort
- De interne accu is beschermd tegen wortels, rotsen en stenen, maar je kunt hem eenvoudig uitnemen met een multi-tool. Bovendien kun je een Range Extender toevoegen voor de dagen dat je echt de limiet wilt opzoeken
Veringsontwerp met hooggeplaatst draaipunt
Dankzij het hooggeplaatste scharnierpunt kan de as naar achteren bewegen wanneer de vering wordt ingedrukt. Het achterwiel beweegt dus mee in de richting van de kracht die obstakels erop uitoefenen en rijdt er daarom sneller overheen. Op de trails voelt dit zeer vloeiend aan en houd je meer tractie en dus snelheid.
Beperkte terugslag
Het oversized bovenste tussentandwiel op de Slash+ vermindert niet alleen de pedaalterugslag die wordt veroorzaakt door de high-pivot vering, maar door de diameter en de positie van het tandwiel krijg je ook precies de juiste hoeveelheid anti-squat zodat je efficiënter kunt trappen. De geïntegreerde onderste kettinggeleider haalt de spanning van de derailleur, zodat schakelen soepeler gaat en de vering beter werkt.
Gemengde wielmaat
De Slash heeft een 29” voorwiel om over obstakels te denderen en een 27.5” achterwiel voor onovertroffen wendbaarheid.
Voluit gaan met aanpasbare veerweg
Stel de hefboomratio in met het omdraaien van een chip. Rij ermee in de minder progressieve stand voor een zachter rijgevoel, ideaal voor ruige trails met gehoekte hobbels. Zet het om naar progressiever als je grote obstakels tegenkomt en niet de volledige veerweg wil gebruiken of liever voor een spiraalveer kiest.
Vlak of steil, jij mag kiezen
Monteer (apart verkrijgbare) excentrische balhoofdcups om de balhoofdhoek een graad vlakker of steiler te maken zonder dat de brackethoogte verandert.
TQ HPR 50 - klein, stil, machtig
De TQ HPR50-motor is superefficiënt en heeft een verbazingwekkende verhouding tussen vermogen en gewicht. De meeste motoren hebben tandwielen en riemen die ruimte innemen, geluid produceren en kapot kunnen gaan. De TQ HPR50 heeft een compacte en vrijwel geruisloze harmonische pin-ring-aandrijving die een heerlijk natuurlijk ondersteuningsgevoel biedt.